CRM on mielenkiintoinen postausaihe esimerkiksi talousaiheisessa blogissa, sillä siitä bloggaaminen tuo helposti esimerkiksi yrittäjyydestä ja muista talousaiheista kiinnostuneille lukijoille lisäarvoa. On kuitenkin tärkeää, että CRM esitellään lukijoille mielenkiintoisella tavalla eikä tylsän kuivasti. Tästä artikkelista löytyvillä vinkeillä onnistut esittelemään CRM-järjestelmän ja sen hyödyt mielenkiintoisesti ja tuomaan samalla lukijoillesi oleellista lisäarvoa!

Perusteet haltuun ytimekkäästi

CRM saattaa olla lukijoillesi käsitteenä täysin vieras. Tämän vuoksi sen perusteet kannattaakin esitellä lukijoille lyhyesti ja ytimekkäästi – ikäänkuin pähkinänkuoressa. Kerro siis lukijoillesi ytimekkäästi, mikä on crm ja mitä hyötyä siitä on kohderyhmällesi. Tummenna pääkohtia, jotta ne on helppo silmäillä tarvittaessa nopeasti.

Esimerkkejä elävästä elämästä

Yleensä blogien lukijoita kiinnostavat erityisesti hyödylliset esimerkit elävästä elämästä, sillä ne tuovat käsiteltävän asian ikään kuin eloon. Jos hyödynnät CRM-järjestelmää blogissasi tai työssäsi, kerro eläviä esimerkkejä siitä, kuinka CRM on auttanut sinua varmistamaan, että asiakkaasi kokevat olevansa kuninkaita.

Ehkäpä blogisi erityisen tyytyväinen yritysasiakas, jonka kanssa olet tehnyt yhteistyötä, voi kertoa, mihin yritys oli erityisen tyytyväinen, minkä jälkeen voit kertoa käytännönläheisesti, kuinka CRM auttoi sinua kyseisen asiakkaan tyytyväisyyden takaamisessa. CRM on usein jotakin sellaista, joka tapahtuu ikäänkuin kulissien takana, ja jota asiakas ei itse varsinaisesti näe. Sen sijaan, jos CRM ei ole kunnossa, huomaa asiakas tämän pian asiakaspalvelun takkuamisena ja huonoksi kokemanaan asiakaspalveluna. Kun tätä salaisuuksien verhoa raotetaan ja kerrotaan mitä “kulissien” takana tapahtuu, saadaan melko helposti aikaan mielenkiintoinen ja silmiä avaava blogipostaus.

Vinkkaa miten yrityksen CRM otetaan haltuun

Jos blogisi lukijat koostuvat lähinnä yrittäjistä tai muuten yritystoiminnasta kiinnostuneista henkilöistä, kannattaa heille vinkata, kuinka yritys voi ottaa CRM:n mahdollisimman helposti haltuun. Kerro ainakin, mistä laadukkaita CRM-palveluita on saatavilla. Tässä yhteydessä kannattaa esitellä Lime Technologies lyhyesti, ytimekkäästi ja mielenkiintoisesti. Voit kirjata ylös selkeät vinkit, joiden avulla yritykseen saa yhteyttä ja kuinka yrityksen tuotteita pääsee kokeilemaan.

Jos sinulla on kokemuksia uuden CRM-järjestelmän käyttöönotosta, kannattaa kirjoittaa selkeitä käytännön esimerkkejä tästä tilanteesta. Voit myös kertoa, miltä uuden järjestelmän käyttöönotto tuntui. Jännittikö se tai epäilitkö sen toimivuutta? Kuinka jännityksesi kaikkosi ja kuinka järjestelmä todisti olevansa hyvän maineensa veroinen? Kuinka asiakkaasi kokivat uuden järjestelmän käyttöönoton ja kuinka asiakaspalvelusi parantui ja helpottui sen käyttöönoton jälkeen?

Kerro CRM:n hyödyistä

CRM-järjestelmän hyödyistä voisi helposti kirjoittaa monta postausta. Pyri jälleen kirjoittamaan mielenkiintoisesti ja käytännönläheisesti. Vertaile vaikkapa tilannetta ennen CRM-järjestelmän käyttöönottoa ja sen käyttöönoton jälkeen ja kerro konkreettisia muutoksia, joita CRM on saanut aikaan!